“Saya Dengar Dan Ingat Setiap Ayat Lafaz Taklik, Ketika Itulah Saya Sedih ” – Sharnaaz Ahmad

“Kenapa selama ni saya diam, semuanya kerana Jebat.” Itu kata pelakon, Sharnaaz Ahmad apabila ditanya mengenai perkembangan terkini perihal rumah tangga yang dibina bersama kakak kepada Neelofa, Noor Nabila.

Jelasnya lagi, dia mengambil tindakan sedemikian demi menjaga aiib semua pihak.

“Budak-budak zaman sekarang tak perlu tunggu lama. Apabila umur enam tujuh tahun, mereka sudah mula pandai main telefon, boleh tahu apa yang terjadi.

“Saya tak mahu nampak keburukan itu. Kejap lagi kalau saya bercerita buruk mengenai Nabila, impak itu pada Jebat. Dia akan tahu apa yang berlaku.

”Jadi daripada kita bercerita mengenai keburukan rumah tangga, dia masih lagi isteri saya. Tak kan saya nak cakap hal buruk mengenai dia?

”Kalau orang cakap buruk fasal isteri saya pun, pasti saya akan marah. Tapi apa yang dia telah cerita mengenai saya, sepatutnya kalau hal rumah tangga kita, pada mak bapa pun kita tak patut cerita. Demi menjaga aiib masing-masing. Kalau apa yang diperkatakan itu betul, tak mengapalah juga. Bagi saya, malas nak berg4duh,” katanya kepada MH.

Sharnaaz turut mengakui, fasa hidup dengan mempunyai keluarga sendiri membuatkannya lebih matang.

”Dulu kita ni memanglah pan4s baran, tapi itu transisi saya pada zaman yang tak matanglah. Bila sudah berkahwin, kita ‘kahwin’ dengan tanggungjawab. Kita ada isteri dan anak, jadi kita perlu lebih matang.

“Tapi kalau kita banyak berlembut pun tidak boleh. Orang kata kita tak boleh hilang ‘gerun’ kita. Suami ni kena ada ‘gerun’ dia sikit. Hal itu saya jaga,” katanya lagi.

Sementara itu, proses yang panjang melibatkan rumah tangga mereka juga turut disentuh bapa kepada seorang cahaya mata itu.

“Sebagai lelaki, apabila kita diijabkabul ia bukan rasa seronok. Sebaliknya lebih kepada perasaan terharu sebab kita akan jaga anak orang dan ada tanggungjawab.

“Kemudian, kita dengar atau tidak lafaz taklik selepas akad nikah? Saya dengar dan ingat setiap ayat itu. Ketika ia dibaca itulah saya sedih. Adakah kita mampu untuk jalankan? Itulah yang buatkan saya terfikir dan kini ia sudah sampai ke situ.

“Orang tanya, kenapa belum lepaskan dia, adakah kerana masih sayang atau nak s3ksa dia? Ini bukan soal s3ksa, sayang atau tak usaha untuk berbaiki, itu semua sudah tidak penting.

“Ini soal yang satu, kenapa kahwin? Kalau aku kahwin untuk bercerai, aku tak kawinlah. Buat apa aku kahwin? Kalau semata-mata nak dapatkan satu kurniaan Allah depan mata untuk seksa dia? Bukan macam tu.

”Yang boleh saya cakap, bila kahwin saya bukan nak bercer4i. Tetapi kalau betul nak bercer4i, bukan keluar daripada mulut saya. Sebab saya manusia dan saya ‘gentle’,” ujar Shaarnaaz yang turut meyifatkan, biarlah pihak mahkamah menentukan segala.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Happy weekend to all .. enjoy what u do the most.. stay healthy, stay safe and remember to always smile 😊

A post shared by Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ™ (@sharnaazahmad) on

Aktor ini juga pada masa sama tidak mahu berkongsi lanjut mengenai soal hak yang diinginkan kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan.

Terdahulu, keduanya telah hadir pada sesi prosiding di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur pada 16 Januari lalu yang menyaksikan wakil dalam proses timbang tara (hakam) yang dilantik kedua-dua pihak gagal mencari kesepakatan sekali gus mahkamah menggvgurkan hakam yang diwakili serta menetapkan 27 Februari depan untuk melantik hakam baru.

Sebelum ini pada 11 September lalu, mahkamah memerintahkan satu Jawatankuasa Pendamai (JKP) dibentuk bagi mencari penyelesaian dalam kes tuntutan cerai pasangan ini.

Sementara, Sharnaaz pula memfailkan permohonan nusyuz terhadap isterinya itu pada 30 September lalu.

Bagi prosiding JKP, Sharnaaz melantik rakan baiknya sebagai wakil manakala Noor Nabila melantik bapa tirinya Abdul Halim Khan.

Sharnaaz dan Nabila berkahwin pada 31 Mac 2017 di sebuah hotel di Petaling Jaya, Selangor dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Jebat Jayden yang kini mencecah usia lebih setahun.

Pelakon itu ditemui media di lokasi penggambaran filem Polis Evo 3, di Kuala Lumpur pada Khamis.

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Soya Lemon

Sumber:Media Hiburan via Sinar Kini

 

Be the first to comment on "“Saya Dengar Dan Ingat Setiap Ayat Lafaz Taklik, Ketika Itulah Saya Sedih ” – Sharnaaz Ahmad"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*