Di Ser4ng Kiri Dan Kanan, Ebit Lew Muat Naik Satu Status Buat Ramai Stuju Apa Yg Dismpaikan

PETALING JAYA – Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dilihat tenang menjalani kehidupan seperti biasa biarpun khabar angin berkaitan dirinya bertiup kencang di laman media sosial sejak beberapa hari kebelakangan ini.

Beliau turut mengambil peluang membawa keluarga tersayang bercuti ke Pulau Langkawi yang menjadi destinasi gelembung pelancongan domestik baru-baru ini.

“Selalu sibuk. Beberapa hari ini dapat cuti bersama keluarga. Sebelum teruskan misi dan keluar di jalan Allah. Doakan ya. Hidup hanya hendak sukakan Allah iaitu untuk mendapat reda Allah,” ujarnya di laman Facebook semalam.

Ebit menerusi laman Instagram turut berkongsi sebuah klip video memaparkan beliau dan isteri kelihatan ceria menaiki jet ski di sekitar pantai pulau peranginan berkenaan.

“Bidadariku, baikkan Allah temukan kita. Dialah Allah yang temukan kita. Terima kasih Allah yang tidak berhenti beri nikmat dalam hidup kita. Syukur pada Allah. Tidak tahu hendak ucap bagaimana.

“Kasih sayang terbesar Allah beri Islam ini. Terima kasih ya Allah. Dialah Rab pemilik segala-galanya. Bahagia dihati bila kita bersyukur. Syukur hadir bila kita kenal Tuhan. Kenal Allah,” tulisnya semalam.

Beliau berkata, kita perlu menghargai keluarga serta insan yang dicintai kerana Allah dan di samping turut mengingatkan bahawa kehidupan di dunia ini hanya untuk mendapat keredaan dan kasih sayang Maha Pencipta.

“Kita tak hidup nak sukakan orang. Hanya untuk sukakan Allah. Maafkan semua orang. Doa keampunan. Doa hidayah dan kebaikan rahmat buat lapan bilion manusia seluruh Alam,” tulisnya.

Semalam, pendakwah bebas, Ustaz Firdaus Wong Wai Hung mendedahkan satu perbualan gang.guan sek.sual yang did.akwa membabitkan seorang pendakwah terkenal.

Dalam pada itu, pendakwah bebas, PU Syed turut menulis status panjang lebar dalam Facebook meminta agar Ebit berhenti mendiamkan diri dan melakukan sesuatu terhadap segala f.itnah dan da.kwaan dilemparkan terhadap dirinya.

Reaksi Orang Ramai

Tak tau siapa benar siapa salah, Namun kita sesama manusia yang j.ahil akan tetap mendoakan yang terbaik, semoga dipermudahkan jalan penyelesaian dan urusan buatmu EL.

Tgk dari video, wasap yg dari nombor UEL memang smell fishy..tp selagi aku xnampak sendiri dgn mata kepala aku, aku xkan judge..hanya Allah yg tau cerita sebenar.. risau aku nk ckp lebih2..huiii takut jatuh f.itnah klau salah..takutnye d.osa fi.tnah d.osa paling besar..semoga Allah tunjukkan kebenaran..dan semoga aku x tergolong dlm golongan yg mengikut da.jjal bila k.iamat nanti..huiii takut takut.

Sabarlah ustaz teringat pesan arwah emak saya biarlah org buat kita.. jgn kita buat org sentiasa berbuat baik walau pun perit fi.tnahlah kita kata ke kita mcm2 kita sabar dan diam, insyaallah allah lebih berkuasa…masa utk mereka akan tiba..cuma cepat atau lambat sahaja.

Biar polis settle s.iasatan dan buat rumusan samada layak buat pend.akwaan atau ada merit k.es ni. Kpd yg mengaku jd m.angsa, upah lah peguam dan atur perjalanan k.es baik2 supaya nasib anda dibela sewajarnya. Moga keadilan kpd semua pihak. Yg x terlibat apa2, elok lbh bersopan, menghormati dan percaya in.tegrity pd PDRM.

Abis tu apa guna ada polis… k.es pon dh dilaporkan masih dlm s.iasatan biarlah pihak yg berkuasa jln apa yg sepatutnya kebenaran akan terselah jua.

Memang patut uel tu duduk diam… nak ckp pun ada ke semuanya akan berpuas hati…tunggulah sesiatan habis dilakukan dan biarlah segalanya diserahkan kepada Allah.

Pengajaran dari kesah saidatina aisyah ketika dif.itnah dan akhir Allah jua yg membersihkan segalanya, antara lain pengajaran ialah, Berhukum dengan yang zahir. Sentiasa bersangka baik dengan orang mukmin khususnya mereka yang terkenal dengan kebaikan dan soleh seperti Aisyah dan Sofwan bin Mu’attal.

Kepada ALLAH kita berserah.. Dia yang mengetahui apa yang ada d langit dan d bumi, Dia juga yang mengetahui perkara yang terzahir dan tersirat.. Buat Ustaz Ebit Liew, jika ini satu f.itnah maka bertabahlah.. Tidak akan berkurang pahala dan kebaikan walau sebezar zahrah sekali pun jika d aniaya dengan dasyatnya.

Kredit : Kosmo/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

1 Comment on "Di Ser4ng Kiri Dan Kanan, Ebit Lew Muat Naik Satu Status Buat Ramai Stuju Apa Yg Dismpaikan"

  1. Jangan sesekali mengaibkan orang kalau tidak mahu diri diaikan.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*